Ця локація вражає з першого погляду: відкрийте для себе неймовірні мости серед польських лісів
- Два великі віадуки у селі Станчики в Польщі, збудовані між 1912 і 1918 роками, є найвищими мостами в країні та мають рельєфи в стилі римського акведука.
- Після війни залізнична лінія, на якій знаходяться мости, була демонтована радянськими військами, а сьогодні віадуки є приватною власністю і доступні для відвідування.
Мости в Станчиках – це одна з найвражаючих інженерних пам'яток Польщі, куди щороку приїжджають тисячі туристів, щоб подивитись на цю величну споруду. А їх історія створення не менш цікава.
Якщо вам цікаві деталі про це місце, то залишайтесь з нами та читайте статтю від 24 Каналу з посиланням на Polen Travel.
Дивіться також Мініджунглі у місті: мало хто знає, що в одному з парків Львова ростуть справжні банани
Яку історію мають два великі мости у селі Станчики в Польщі?
На півночі Мазурії, неподалік Голдапa, розташовані два вражаючі віадуки (спеціальні мости для перетину широких долин) на колишній залізничній лінії. Зведені у 1912 – 1918 роках, вони були частиною маршруту між Голдапом і Зиткеймами. Споруди стоять за межами села Станчики, де колія колись перетинала широку долину над невеличкою річкою Бідзянкою.
Як виглядають мости у селі Станчики: дивитись відео
Мости мають близько 200 метрів завдовжки та 36 метрів заввисоти й вважаються найвищими у Польщі. Це п'ятиаркові залізобетонні конструкції, стовпи яких прикрашені рельєфами в стилі римського акведука Пон-дю-Гар.
Дивіться також Нижче за рівень моря: неймовірний куточок України, який варто побачити до повного зникнення
Як пише Kermit, після Першої світової війни амбітний проєкт втратив актуальність, адже Польща та Литва розмежовували кордони з Німеччиною. У 1920-х роках вирішили добудувати лінію як одноколійну. Маршрут від Голдапа через Шітткехмен до Гумбіннена відкрили 1 жовтня 1927 року, і спершу він проходив лише через південний віадук.
За кілька років, з невідомих причин, рух перенесли на північний міст. Потік пасажирів був досить значним: місцевість приваблювала мешканців Голдапа, Гумбіннена та сусідніх міст. У теплу пору тут гуляли грибники та рибалки, а взимку лижники.
Після 1941 року маршрут набув ще більшої ваги, адже ним перевозили будівельні матеріали з району Бачаново до Герліца для спорудження Вовчого лігва.
У 1945 році всю лінію демонтували радянські війська. Сьогодні віадуки можна вільно відвідати, а з 2004 року вони перебувають у приватній власності.
- Адреса розташування: ділянка номер 150/5, 19-504 Станчики, Польща.
Що відвідати у Польщі?
Ми вже якось розповідали про комплекс Королівські Лазенки у Варшаві, що вирізняється своєю унікальною архітектурою, відомою не лише у Польщі, а і у всій Європі. Центральне місце посідає Палац на Воді, поруч із яким розташований історичний амфітеатр.
Також відкрийте для себе музей Другої світової війни у Гданську, що вражає своїми масштабами, які не обійдеш і за пів дня. Екскурсія по виставці залишає дуже великі враження, адже тут можна побачити вагон, який використовувався для транспортування євреїв до концентраційних таборів.
Часті питання
Яку історію мають мости у селі Станчики в Польщі?
Мости у селі Станчики були зведені у 1912—1918 роках як частина залізничної лінії між Голдапом і Зиткеймами. Вони мають близько 200 метрів завдовжки та 36 метрів заввисоти, вважаються найвищими у Польщі та прикрашені рельєфами в стилі римського акведука Пон-дю-Гар.
Чому залізнична лінія через Станчики втратила актуальність після Першої світової війни?
Після Першої світової війни залізнична лінія втратила актуальність через розмежування кордонів Польщі та Литви з Німеччиною. Було вирішено добудувати лінію як одноколійну, і маршрут відкрили 1 жовтня 1927 року, спочатку через південний віадук.
Яка сучасна роль віадуків у Станчиках?
Сьогодні віадуки у Станчиках є туристичною атракцією, яку можна вільно відвідати. З 2004 року вони перебувають у приватній власності, а їхнє розташування — на півночі Мазурії, неподалік від Голдапа.