Міфи про подорожі, у які досі вірять: експерти з туризму розкрили всю правду
- Турагентки розвінчали міфи про дорогі подорожі через агенції, зазначивши, що туроператори часто отримують вигідніші ціни від готелів.
- Серед складнощів у роботі турагентів – необхідність бути психологами для туристів, які емоційно реагують на будь-які дрібниці.
Багато хто уявляє турагентів людьми, які щодня переглядають красиві готелі, подорожують за знижками й отримують відпустки мрії безкоштовно. Насправді ж їхня робота далека від такого уявлення. Самі турагенти зізнаються: у цій професії більше стресу та відповідальності, ніж здається на перший погляд.
Туристичні агентки Катерина Козлова та Олена Матвіяс розвінчали для 24 Каналу найбільші міфи про подорожі та свою роботу, а також зізналися, за що її люблять.
Читайте також Усе не так, як розповідають: українка зізналася, що найбільше здивувало її у Венеції
Які міфи про свою роботу і туризм розвінчали турагенти?
Перший міф стосується думки про те, що подорожувати через туристичну агенцію дорожче, ніж самостійно бронювати весь відпочинок. За словами Олени Матвіяс, це неправда. Річ у тому, що туроператор заздалегідь викуповує певну кількість місць у літаку, а потім продає їх за власним прайсом. Водночас готелі співпрацюють з туроператорами і пропонують їм вигідніші ціни, аніж зазначені на сайті з бронюванням.
Крім того, якщо турист купує тур в агента в Україні, то податки з нього йдуть у бюджет України. Якщо ж він сам бронює все на закордонних сайтах (як-от Booking, Airbnb тощо), то податки йдуть в бюджет інших країн,
– додала Олена.
Другий міф – це так звані "гарячі тури". Багато людей думають, що забронювавши тур за кілька днів до вильоту можна відпочити ледь не даром і до того ж у 5-зірковому готелі. Усе це – брехня.
Насправді поняття "гарячі тури" – це лише маркетинговий хід. Якісні готелі розпродують номери ще за кілька місяців до початку сезону, а "гарячими турами" називають намагання закрити дірки. Наприклад, коли в готелі є вільні номери, бо ніхто їх не хоче, або у літаку викупили не всі місця.
Чи не найпоширеніший міф полягає у тому, що подорожувати це буцімто дорого.
Ви можете купити квиток на потяг в сусіднє місто, зробити бутерброди в дорогу – і це буде подорож. Чомусь вважається, що туризм – це тільки люксові п'ятизіркові готелі. Та можна жити в наметі або хостелі, і це також буде подорож,
– розповіла Катерина Козлова.
Одна її туристка мріяла побачити Таїланд, але бюджет у неї був обмежений. Агентка запропонувала клієнтці хостел за 200 доларів на тиждень, і та змогла здійснити свою мрію.
Що найскладніше у роботі турагентів?
Турагентки зізналися, що дуже часто їм доводиться бути психологинями. Люди зазвичай дуже емоційно реагують на якісь дрібні нюанси, тож турагентки мусять не тільки вирішувати проблеми, а й заспокоювати туристів, аби ті не стресували на відпочинку. Адже є багато ситуації, які не вартують ні нервів, ні грошей. Тож без стресостійкості у цій професії не обійтися.
Однак саме можливість здійснювати мрії людей та їхні позитивні відгуки про відпочинок надихають і мотивують турагентів. Це те, що подобається їм у роботі найбільше.
Цікаво "Казали, що ми божевільні": інтерв'ю з українкою, котра пройшла пішки з Ужгорода до Будапешта
Які найдивніші скарги турагенти чули від туристів?
Турагентам іноді доводиться слухати дивні претензії туристів, яким щось не сподобалося під час відпочинку.
Наприклад, Олені Матвіяс бідкалися на відсутність вішалок в автобусі. Ще одна туристка цілий тиждень звинувачувала турагенцію за те, що в готелі їй нібито вкрали піжаму і вона не мала в чому спати.
Часті питання
Які міфи про туризм розвінчали турагенти?
Катерина Козлова та Олена Матвіяс розвінчали кілька міфів про туризм. Перший – що подорожувати через туристичну агенцію дорожче, ніж самостійно. Другий міф стосується так званих "гарячих турів", які є маркетинговим ходом, а не вигідними пропозиціями. І, нарешті, третій міф полягає у тому, що подорожувати завжди дорого, тоді як це може бути доступно навіть з обмеженим бюджетом.
Що є найскладнішим у роботі турагентів?
Турагентки зізналися, що найскладніше у їхній роботі – це бути психологинями для клієнтів. Вони повинні заспокоювати туристів і вирішувати їхні проблеми, щоб уникнути стресу на відпочинку. Без стресостійкості у цій професії неможливо працювати ефективно.
Чому туристичні агентства можуть пропонувати вигідніші ціни на подорожі, ніж самостійне бронювання?
Туристичні агентства часто мають угоди з туроператорами та готелями, що дозволяє їм отримувати знижки на авіаквитки та проживання. Туроператори заздалегідь викуповують місця в літаках, а потім продають їх за вигіднішими цінами. Це робить тури через агентства іноді дешевшими, ніж самостійне бронювання.