Українські полярники зазначили, що перезмінка проходила в досить складних умовах. Зараз в Антарктиці вже пізня осінь. Температура ще плюсова, максимум +3 градуси Цельсія, однак через сильний вітер та високу вологість відчувається ніби на дворі мінус 15. Як відбувалася перезмінка – читайте у матеріалі 24 каналу.

Дізнайтеся більше На станцію "Академік Вернадський" прибула 26-а українська експедиція

Приїхала заміна

Три дні тому, 17 квітня, прибула основна група 26-ої української антарктичної експедиції. Щоб добратися до станції "Академік Вернадський" їм довелося подолали кілька континентів, усі карантинні обмеження та бурхливу протоку Дрейка.


Прибула заміна / Фото НАНЦ України

Там колег з радістю зустріла команда зимівників 25-ої експедиції та сезонний загін.


Зустріч полярників / Фото НАНЦ України

З собою вони привезли річний запас продуктів та інших необхідних речей, а також пального, який потрібно було перекачати у станційний бак.

Як перекачували пальне

На цьому пальному працюють дизель-генератори та опалювальні котли, завдяки чому станція має електрику та тепло. Тож до цієї важливої місії полярники приготувалися заздалегідь.


Полярники несуть шланг / Фото НАНЦ України

Річ у тім, що єдине місце, куди може зайти корабель для подачі пального, розташоване на протилежному від резервуара боці острова. Тому полярникам щоразу доводиться розгортати мобільний трубопровід, який складається з 20 окремих секцій. Кожну з них необхідно перевірити, чи вона не забилася снігом та кригою. І якщо таке сталося, потрібно виправити. Полярники розповідають, що цього року частину труб їм довелося відігрівати промисловим феном.


Полярники готуються до перекачування палива / Фото НАНЦ України

За ідеальних умов процес перекачування пального зазвичай триває приблизно 6 – 8 годин. Однак, якщо каналом, де стоїть корабель, починають рухатися великі крижини чи айсберги, тоді процес потрібно зупиняти, щоб судно "сховалося" у безпечне місце. Так сталося цього разу. Пальне з корабля в станційний бак перекачували і вдень, і вночі, а інколи доводилось човнами відштовхувати плавучі крижини від паливного шлангу.


Підготовка до перекачування / Фото НАНЦ України

До речі, резервуар з пальним побудувала вже Україна, а не Велика Британія. Його можна впізнати за унікальним малюнком – написом Vernadsky з пальмами та знаком Victory.


Станційний бак з пальним / Фото НАНЦ України

Перш ніж поїхати

І ось, коли вже все зроблено і справи передано, останнім акордом є символічна передача ключа від станції, а також скрині з секретним подарунком. За традицією, кожна експедиція готує своїм наступникам презент, який вони мають відкрити аж через пів року.

До теми 10 фактів про дослідження на станції "Академік Вернадський", які ви могли не знати

Тож таку скриньку передали очільнику 26-ої експедиції Богдану Гаврилюку.


Скриня з подарунками / Фото НАНЦ України

Після цього 25 команда на чолі з Юрієм Отрубою та сезонний загін почали мандрівку додому. Попереду у них той самий шлях, який подолали їхні наступники, тільки у зворотному порядку.


Попередня команда повертається додому / Фото НАНЦ України


В дорогу / Фото НАНЦ України

Тим часом нова команда українських полярників відкрила сезон-2022 і вже заступили на варту, продовжуючи неперервні наукові спостереження на станції "Академік Вернадський".