Обов'язок, а не жест вдячності: у яких країнах обов'язково треба лишати чайові
- У США, Канаді, Мексиці, Єгипті та Таїланді чайові є обов'язковими, оскільки працівники отримують мінімальну ставку і їхній заробіток залежить від чайових.
- У Японії чайові можуть сприйматися як образа, оскільки вважається, що гарний сервіс має бути безплатним.
Плануючи подорож, ми зазвичай забуваємо про одну дрібницю, яка може викликати незручність, – чайові. Перед мандрівкою в іншу країну варто дізнатися, яка у ній культура чайових, аби не потрапити у неприємну ситуацію. Адже в деяких регіонах світу чайові просто є бажаними, а в інших – обов'язковими.
Чайові – це важлива частина культури обслуговування. Та вона відрізняється залежно від країни. 24 Канал розповідає про 5 країн, де чайові – це обов'язкова частина оплати послуг, а не просто гарний жест.
Читайте також У Риму є два обличчя, – італійський дослідник назвав найкращі локації у місті
У яких країнах чайові є обов'язковими
США. Працівники закладів харчування у Штатах отримують мінімальну ставку, тому основний їхній заробіток – це чайові. Тут прийнято завжди залишати 15 – 25% на чай.
Канада. Тут ситуація аналогічна. У ресторанах, таксі та готелях заведено залишати 15 – 20% чайових. Виняток – заклади з фастфудом, тут від нас не очікуватимуть додаткових грошей.
Мексика. Через низькі зарплати у сфері обслуговування тут від туристів та відпочивальників очікують обов'язкові 10 – 15% чайових у ресторанах, готелях і на екскурсіях.
Єгипет. У цій країні існує навіть ціле поняття, яке пов'язане з чайовими – "бакшиш". Єгиптяни усюди очікують чайових – у готелях, на екскурсіях, в ресторанах тощо. Сума залежить від того, наскільки клієнт задоволений сервісом.
Таїланд. Тут заведено заокруглювати суму або залишати 10% чайових, якщо вам сподобався сервіс.
Де чайові можуть образити
У деяких європейських країнах чайові часто одразу враховують у чек. У тих, де цього не роблять, гроші на чай можна лишати за бажанням. Та працівники сфери обслуговування точно будуть раді такому бонусу.
Водночас існують країни, у яких чайові навпаки можуть образити працівників. Наприклад, у Японії вважають, що гарний сервіс має бути безплатним. Також не варто залишати чайові у Китаї, Південній Кореї та Австралії.